Varázslat mögött: Az írói csapat

0
18
megtekintések

Külföldön már évekkel ezelőtt megjelent a “Varázslat mögött” című könyv, ami a sorozat munkálataiba enged minket betekinteni. Sajnos magyarul még mindig nem jelent meg a mű, de LANCE88ONCER megszerezte eredeti nyelven és az érdekesebb részeket elvállalta, hogy megosztja velünk. A cikksorozat harmadik részében a sorozat kreátorai – Adam és Eddy – mögötött álló írói csapatból szólalnak meg páran és mesélnek arról miképpen csatlakoztak az azóta sikersorozattá váló projekthez és milyen kihívásokkal néztek szembe, az első epizódjaik megírásánál.
 
Hogyan csatalkoztatok a sorozathoz?
 
Andrew Chambliss
Még a személyzeti évad során (amikor a sorozatok írókat keresnek) olvastam el a forgatókönyvet és emlékszem azonnal szerelembe estem vele. Összemosott mesék, visszaemlékezős történetmesélés, és egy műsor ami reményt ada fennmaradásra… Dolgoznom kellett rajta. Emlékszem felhívtam az ügynökömet és azt mondtam neki, hogy össze kell hoznia egy találkozót nekem a “ONCE” alkotóival, bármi történjék. Néhány héttel később már szemben ültem velük egy személyzeti találkozón – az írók egyenértékű állásinterjúján. A találkozón beszéltünk arról, hogy a srácok, hogy képzelték el a műsor indulását és úgy gondoltam ehhez én is hozzájárulhatnék. Hallgatva a terveiket még inkább arra késztettek, hogy a részese legyek. Amikor a műsort néhány héttel később berendelték egy egész évadra, kaptam egy hívást azzal az ajánlattal, hogy csatlakoznék-e az írói gárdához. Azt mondtam “Igen!” és nem is érezhettem volna magam szerencsésebbnek, hogy részese lehetek a sorozatnak.
 
David H. Goodman
Ez tulajdonképpen egy bonyolult történet. Akkor találkoztam Eddy-vel és Adam-mel, amikor mindhárman írói voltunk egy “Birds of Prey” című sorozatnak, amit a régi WB Network sugárzott. Ez volt az első alkalmazott írói állásom és felnéztem rájuk. Ők tapasztalt profik voltak már: okosak, szórakoztató történetmesélők és elképesztő írók. Minden kemény munkájuk ellenére, a sorozatot elkaszálták egy fél évad után – mint sok más sorozatot is – és mind külön utakra indultunk. Végül ők a “LOST”-nál kötöttek ki, amíg én öt évet töltöttem egy rendőrségi eljárásokkal a “Nyomtalanul” című műsorban. Aztán részt vettem “A rejtély” első évadánál, és “Az esemény” című sorozatnál. Ezek után olvastam pilot forgatókönyveket amikor belefutottam a “ONCE”-ba. Elképesztő volt – a legeredetibb pilot amit hosszú ideje olvastam, szóval hívtam az ügynökömet, hogy szervezzen nekem egy találkozót. Nagyon izgultam, azt hiszem azért, mert már dolgoztam velük korábban. Miután találkoztunk, megmutatták nekem a pilotot ami egészen letaglózott. Szinte könyörögtem nekik, hogy vegyenek fel és szerencsére meghallgattak!
 
Ian Goldberg:
Régóta nagy rajongója voltam Eddy-nek és Adam-nek, a “LOST” és a “Tron:Örökség” munkáik óta. Láttam őket sokszor amikor még más műsorokon dolgoztam, és valamilyen oknál fogva, mindig csak úgy éreztem vagy reméltem, hogy egyszer megtaláljuk a módját, hogy együtt dolgozhassunk. Amikor elolvastam a “ONCE” pilot forgatókönyvét, felhívtam az ügynökeimet és megmondtam nekik, hogy bármit megtennék, hogy részese lehessek ennek a sorozatnak – ha nincs szükségük íróra, akkor megyek mosogatni. Ennyire jó volt a forgatókönyv. Mikor az interjúm volt velük, mindenről beszélgettünk a tündérmeséktől kezdve a közös imádatunkig Woody Allen és a “Coen testvérek” iránt, ami azt jelentette: belevágunk.
 
Mit találtatok a legnagyobb kihívásnak az első epizódok megírásánál?
 
David H. Goodman
A legnagyobb kihívásunk – mint minden első-éves sorozatnak – maga a sorozat megtalálása volt. Eddy-nek és Adam-nek volt egy nagyon határozott elképzelése arról, hogy mit kellene tenni, ez mérhetetlenül sokat segített. Azonban még így is, rengeteg döntés volt amit meg kellett hozni, ki kellett próbálni. Például azt, hogy mekkora része játszódjon a sorozatnak a mesevilágban (a visszatekintésekben) és mekkora része napjainkban, Storybrooke-ban. Néhány korai epizódban túl sok párhuzamot próbáltunk tenni a történetek közzé, hogy úgy tűnjenek, mint a xerox másolatok egymással. Aztán rájöttünk, hogy a sorozat akkor működik a legjobban, mikor a visszatekintések történései informálják a jelen történéseit, ahelyett, hogy tökéletesen tükröznék egymást.
 
Andrew Chambliss
A mesevilági történések mindig életre-halálra mentek és magukban foglalták a mágiát, a mitológiai lényeket és ehhez hasonlókat. Storybrooke ennél sokkal rejtélyesebb volt és gyakran inkább a karakterek kapcsolatai körül forgott. A legfontosabb ahhoz, hogy ezt a két különböző világot beszéltessük egymással az, hogy mindig ügyelni kell arra, hogy az érzelmi kockázat Storybrookeban illeszkedjen a létfontosságúnál is nagyobb kockázattal a mesevilágban. Például a “Sötét erők”-ben, elmeséltünk egy történetet arról, hogy Charming kétségbeesetten küzd azért, hogy megmentse Hófehérkét attól, hogy megölje a királynőt és elfeketedjen tőle a szíve. Ezeknek elég nagy tétje volt, aminek része volt egy varázsnyíl és egy gyilkossági kísérlet. Úgy tűnt, ezt nehéz lenne egyeztetni a Storybrooke-i eseményekkel, ahol Mary Margaret próbálja meggyőzni Emmát és David-et, hogy neki semmi köze Kathryn eltűnéséhez. De ahelyett, hogy ezt a rejtélyt próbáltuk volna felerősíteni, inkább Mary Margaret és David érzelmi történetére összpontosítottunk. Amikor David kétségbe vonta Mary Maragaret ártatlanságát, az a pillanat éppen olyan erős volt, mint amikor Charming Hófehérke nyila elé ugrott a mesevilágban.
 
Ian Goldberg:
Továbbá úgy gondolom, hogy a legnagyobb kihívás amivel szembesültünk az volt, hogy meghatározzuk azt, hogy mit fog megmutatni a sorozat heti rendszerességgel. Egy ilyen sorozatban, ami ennyire gazdag képzelőerővel és nagy ötletekkel rendelkezik, folyamatosan próbálod fenntartani a kényes egyensúlyt a történetek között, ami biztosítja a teljes mitológiát és az önálló epizódokat, amik lehetővé teszik, hogy feltárj fejezeteket a szereplők történeteiből egy sokkal… nos, önállóbb módon. A “LOST” ezt hihetetlenül jól csinálta, tehát szerencsénk volt, hogy Eddy és Adam – akik hat évet töltöttek ennek a sorozatnak az írásával – vezettek bennünket.
 
Miben változott ehhez képest a koncepció a második évad létrehozásánál?
 
Ian Goldberg:
Az első évad két erős taktikai változással végződött: Emma megtörte az átkot és Mr. Gold elhozta Storybrooke-ba a varázslatot. Szóval, amikor leültünk megalkotni a történeteket a második évadhoz, az egy kicsit olyan “Nem vagyunk többé Kansas-ben” érzés volt. A karaktereink visszakapták az emlékeiket… Mit jelent számukra? Hová fog Emma beilleszkedni most, hogy teljesítette a kötelességét, mint Megmentő? Pontosan mi is Mr. Gold tennivalója? Vagy Regináé? Annyi sok új, izgalmas elem volt a sztoriban a második évad kezdetétől fogva, ami igazán váratlan és félelmetes irányba vezette az eseményeket. Mindennek a tetejében úgy döntöttünk, hogy bővítjük a sorozatot új birodalmak feltárásával, elsőként napjaink Elvarázsolt Erdejével, ami ekvezetett minket olyan karakterek bemutatásához, mint Mulán, Csipkerózsika, Lancelot és Hook kapitány, csak, hogy néhányat említsünk.
 
Andrew Chambliss
Veszélyes teremtmények – mint a szellem a premierben – jelennek meg Storybrooke-ban, amiatt amit az előző évadban tettek a mesevilágban. Ruby is aggódhat újra a farkassá válás miatt. Ki tudja, hogy milyen más varázslat veszélyezteti még a várost? A másik nagy különbség az volt a második évadban, hogy visszaküldtük Emmát és Hófehérkét a mesevilágba, szóval már három különböző történetívet követtünk, az első évad két szála helyett. Néha trükkös volt kiegyensúlyozni mind a hármat, mint például amikor Ian Goldberggel megírtuk “A tó hölgye” című epizódot, de annyira szórakoztató új utakat találni hozzá, hogy egybefonjuk a három történetívet.
 
David H. Goodman
Hogy már jól ismertük a sorozatot és a karaktereket könnyebbé tette az egészet. De nehezebbé is, mert már elmeséltük a nyilvánvaló meséket és mélyebbre kellett ásni, hogy megtaláljuk azokat a dolgokat amikre az emberek nem számítanak. Végeztünk Hófehérkével és Hamupipőkével stb., de mik azok a történetek amikre még nem gondoltunkk? Ez volt a kihívás.
 
Melyik mesevilági karaktereket élveztétek eddig leginkább beletenni a sorozat sodrásába, és miért?
 
Ian Goldberg:
Mindig hihetetlenül izgalmas, amikor megkapjuk az esélyt, hogy összemoshatunk karaktereket. Jó példa erre az, ahogyan újragondoltuk Sidney, a varázstükör történetét. Mint minden gyerek, mi is úgy ismertük a tükröt, mint egy test nélküli hang a falon a Gonosz Királynő palotájában. De ki áll a hang mögött? Amint elkezdtünk játszani ezzel a gondolattal, a történet alakot öltött. Mi van, ha a tükör eredetileg Agrabah dzsinnje volt? Mi van, ha egykor reménytelenül szerelmes lett Reginába/a Gonosz Királynőbe? És mi van, ha ez a halálra ítélt szerelmi affér vezette végül a dzsinnt a tükör csapdájába? Így született meg a “Mérgezett fa gyümölcse” epizód, aminél Andrew Chambliss mellett volt szerencsém társ íróként közreműködni.
 
Andrew Chambliss
Nagyon szerettem Hófehérke és Charming háttértörténetét csavarni, talán azért, mert ők ilyen ikonikus karakterek. Megkaptuk a feladatot, hogy töltsük ki az üres helyeket és tegyük őket újjá és mássá, de közben továbbra is kapaszkodjunk a történet már jól ismert részeibe. Összekeverni a “Koldus és királyfi”-t Charming eredetének történetével annyira jópofa volt. Hófehérke szintén jóval összetettebb karakter, mint valaha is gondoltuk. Nem csak mi mutattuk meg Hófehérke erős oldalát, de mi igazán sötét helyre vittük őt. Ki ne szeretne megírni egy olyan jelenetet, ahol Hófehérke megpróbál leütni egy amerikai barázdabillegetőt a seprűjével?
 
David H. Goodman
Én azt hiszem mindig is szeretni fogom azt a Hook epizódot, amit Robby Hull-lal írtam – “A Krokodil” – mert hihetetlen reakciót kaptunk rá. Nagyon szerencsések voltunk Colin O’Donoghue-val, a Hook castingon. De a Hamupipőke történet “A varázslat ára”, is az egyik kedvencem. Amikor Zörgőfürge elporlasztotta Hamupipőke tündérkeresztanyját, fantasztikus volt! Ez egy korai példa arra, hogy mennyire hatékony amikor bevezetünk egy karaktert egy általad nem várt történettel. Ez volt a tanulság amit azóta jól megtanultunk, és ez vezetett el néhány nagyszerű történet összemosásához.
 

SZÓLJ HOZZÁ

Írd be a hozzászólásod
Add meg a neved!