A varázslat mögött – 1. rész

Külföldön már évekkel ezelőtt megjelent a “Varázslat mögött” című könyv, ami a sorozat munkálataiba enged minket betekinteni. Sajnos magyarul még mindig nem jelent meg a mű, de Lance88Oncer megszerezte eredeti nyelven és az érdekesebb részeket elvállalta, hogy megosztja velünk. Íme az első rész:
 
Az “Egyszer volt” ötlete kilenc évvel ezelőttről származik, amikor végeztünk a “Felicity”-vel,” – magyarázza Kitsis, utalva a J.J. Abrams ás Matt Reeves duó által készített főiskolai dráma idejére. “Úgy gondoltuk, hogy mi is szeretnénk írni egy effajta műsort. Akartunk valamit ami lehetővé teszi számunkra mindazt, amit szeretnénk megcsinálni. Az elképzelés sok szempontból hasonló volt a “LOST”-hoz; amennyire egyik héten vidám vagy ijesztő, a másik héten lehet romantikus. Körbe ültünk és meséket mondtunk egymásnak amik fontosak nekünk, mert a legelső történetek voltak amiket gyermekként hallottunk. Ez adta az alapötletét a műsornak.”
 
Ez vezette az írókat a klasszikus mese paradicsomba, ami inspirálta őket néhány nagyszerű újításra és felfedezésre. “Elkezdtünk beszélni arról, hogy milyen nehéz lehet a Gonosz Királynőnek lenni, ha be vagy zárva egy helyre csupa boldog befejezéssel és minden amit csinálsz sikertelen. Kapsz egy működő kemencét a mézeskalácsházban, és a boszorkány mégsem tudja megölni a két gyereket. Azt gondoltuk, ‘Mi lehet az az egy hely ahol nyerhet?’ Az a hely a mi világunk lenne.”
 
Már 9 évvel ezelőtt is, egy karakter kulcsfontosságú volt. “Emma gondolata már megvolt nekünk, bár neve még nem volt – csak Hófehérke és Daliás lánya volt,” – magyarázza Kitsis. “Úgy gondolom, hogy a “LOST” volt az ami tényleg működött. Adam és én mindig azt mondjuk, hogy olyan volt, mint egy kilenc éves írói elzárkózás, különös tekintettel erre a projektre. Amikor megkaptuk a “LOST”-ot rájöttünk, hogy talán másképp is el lehetne mondani a történetünket. Így amikor vége lett és mi még mindig kedveltük ezt az ötletünket, hangot adtunk neki és az ABC-nek megtetszett.” – mosolygott Kitsis. “Gondoltunk rá és pácoltuk közel kilenc évig. Ha visszatekintek úgy gondolom “Hála az égnek, hogy sokáig tartott”, mert nem gondolom, hogy akkoriban képesek lettünk volna még megcsinálni mindezt.”
 
A vizuális effektek kulcsfontosságúak a sorozatban, hogy átadhassák az elképzeléseiket és Adam Horowitz egyetért azzal, hogy manapság ez már könnyebben elérhető. “A technológia sokkal jobb ma” – magyarázza. “Úgy gondolom, hogy egy csomó olyan dolgot csináltunk a sorozatban aminek a költsége megfizethetetlen lett volna öt évvel ezelőtt. Ez a sok dolog ami ma már elérhető egyszerűen lenyűgöző. Még ha “zöld háttérrel” is dolgozunk, akkor is azt akarjuk, hogy igazi asztal vagy igazi szék legyen ott. Fontos, hogy a színészek valami valóságossal színészkedjenek, így nem csak zölddel vannak körülvéve.” De már a helyszínek is, ahol a sorozatot forgatják extra valóságérzetet adnak. “Vancouver mindig nagyszerűen néz ki. Amikor havazik a “Vérpiros” epizódban, az összes hó igazi volt.”
 
A társalkotók tudták, hogy szükségük van egy központi karakterre ahonnan a sorozat történetszálai kiindulhatnak. A döntésük kilenc évvel ezelőttről ugyanaz maradt. “Mindig tudtuk,hogy a Hófehérke történetet szeretnénk a show középpontjába állítani. Ez egyfajta epicentrum volt, a nulladik pont a meséinkhez,” magyarázza Horowitz.
 
“Mielőtt az évad megkezdődik, számtalan hetet töltünk az írókkal, és beszélgetünk a “nagy kép” dolgairól. Például, mit szeretnénk az évadtól, beszélgetünk a nagy terveinkről, hogy mitől lenne teljes a show, és próbáljuk felvázolni mely darabjait szeretnénk feltárni történetünknek az adott évadban. Miután mindent átismétlünk, elkezdünk beszélgetni az epizódok pontos részleteiről. Azzal kezdődik, hogy miről fog szólni az epizód, és eltöltünk néhány hetet az írói szobában a részletekkel. Majd felírjuk ezeket, hogy készíthessünk egy vázlatot. A vázlat után rátérünk a forgatókönyvre, ami általában eltart egy pár hétig. Ezután van vagy 8-9 nap felkészülési idő a forgatások előtt, majd jön a 8 napos forgatási idő az adott epizódhoz. Mikor végzünk van egy 4-8 hétig tartó utómunka, függetlenül attól, hol tartunk épp az évadban. Így a kezdeti “Körülbelül mit fog tartalmazni az epizód?” beszélgetéstől a zárt vágásig, körülbelül 2-3 hónap telik el.”
 

1 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.